عرفا - Orafaa - ابن عربی

ابن عربی

ایجاد در دوشنبه, 14 مرداد 1392 / ابن عربی
Tags: توجیه برسخنان ابن عربی, عرفان ابن عربی, فصوص الحکم, فصّ هارونیه, فصّ موسویه, فتوحات مکیه
برخی می گویند که اگر با دیده دقت به عرفان ابن عربی نگاه شود مشاهده می شود که بسیاری از سخنان وی قابل تطبیق با آیات و روایات می باشد، که در جواب باید گفت: اگر سخن ابن عربی و امثال وی را با توجیهات درست ... [ +++ ]
ایجاد در یکشنبه, 23 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: نوح نبی, ابن عربی, محسن جهانگیری, تنزیه و تشبیه, لیس کمثله شیء, مقام جمع, هو البائن من خلقه, وحدت وجود, إنّ الدّین عند الله الإسلام, خطیئات, فصّ نوحیه
  تکفیر نوح نبی علیه السلام از دیدگاه ابن عربی همان گونه که در مباحث پیشین مطرح شد یکی از فروعات عقیده به وحدت وجود و موجود ابن عربی، عقیده به تشبیه و تنزیه خداوند متعال است. ابن عربی و تابعان وی عقیده ... [ +++ ]
ایجاد در شنبه, 22 تیر 1392 / سرآب عرفان
Tags: بیان مناقب شیخین, ابن عربی, تحریفات کتاب ابن عربی, تقیه, فتوحات مکیه
 بیان مناقب شیخین ابن عربی مکرر در آثار خود به ویژه فتوحات مکیه از عظمت و مقام ابوبکر و عمر سخن می گوید، و این خود گواه است که او شیعه نمی باشد. البته برخی از پیروان ابن عربی برای تبرئه وی به دو چیز متوسل ... [ +++ ]
ایجاد در شنبه, 22 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: ابن عربی, ابو بکر, خلیفه بلا فصل, رسول خدا, فتوحات مکیه, خلیل, تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم
ابن عربی ابو بکر را خلیفه بلا فصل رسول خدا(صلی الله علیه وآله) می داند ابن عربی در فتوحات مکیه در شش مورد حدیث «لو کنت متخذاّ خلیلاً لاتخذت ابابکر خلیلاً» [1] را شاهد بر عظمت ابو بکر بلکه همتایی یا تالی ... [ +++ ]
ایجاد در شنبه, 22 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: نص, دلیل, شیعه نبودن ابن عربی, و لهذا مات رسول الله(صلی الله علیه وآله) و ما نصّ بخلافته عنه الی احد ولاعیّنه, امام خمینی, فصوص الحکم, ممد الهمم, استاد حسن حسن زاده آملی
 نص و دلیل قطعی بر شیعه نبودن ابن عربی ابن عربی به صراحت می گوید که پیامبر(صلی الله علیه وآله) وفات نمود و هیچ کس را به عنوان جانشین بعد از خود انتخاب نکرد: «و لهذا مات رسول الله(صلی الله علیه وآله) ... [ +++ ]
ایجاد در پنج شنبه, 20 تیر 1392 / سرآب عرفان
Tags: عدم آگاهی, حضرت ابراهیم, ابن عربی, دکتر محسن جهانگیری, فصوص الحکم, آشتیانی, فصّ اسحاقی
 نسبت دادن عدم آگاهی به ابراهیم(علیه السلام) ابن عربی رؤیای ابراهیم(علیه السلام) که در خواب دید فرزندش را ذبح می کند خطا می داند و همچنین بر خلاف نصوص اسلامی که اسماعیل را ذبیح نام برده اند وی اسحاق را ... [ +++ ]
ایجاد در پنج شنبه, 20 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: ابوبکر محمد بن علی بن محمد بن احمد بن عبد الله بن حاتم طائی, اندلس, اسپانیا, المستنجد بالله, خلفای عباسی, ابن افلاطون, ابن سراقه, ابن عربی
نام کامل شخصیت مشهور وی آن گونه که از برخی آثار مهم بر می آید: ابوبکر محمد بن علی بن محمد بن احمد بن عبد الله بن حاتم طائی است. وی به سال560ق در شهر مرسیه یکی از شهرهای اندلس (اسپانیای کنونی) متولد ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 17 تیر 1392 / سرآب عرفان
Tags: ادعای ابن عربی, شهود رسول خدا, مکاشفه, فصوص الحکم, فص هارونیه, فص لوطیه, ابوطالب, فتوحات مکیه, القاءات شیطان, ملا محسن فیض کاشانی, مرتاض
 ابن عربی ادعا دارد که فصوص الحکم را در عالم شهود از حضرت رسول خدا(ص) گرفته است. ابن عربی در مقدمه کتاب فصوص الحکم می نویسد: «فإنّی رأیت رسول الله(صلی الله علیه وآله) فی مبشّرة اریتها فی العشر الآخر من ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 17 تیر 1392 / مکاشفه
Tags: ابن عربی, بیان احکام, مکاشفه, سید محمد حسین حسینی طهرانی, الله شناسی, روح مجرد, فتوحات, صحیح بخاری, سه طلاقه, علمای شیعه
 بیان احکام از طریق مکاشفه مخالف با اجماع مذهب تشیع است. ابن عربی در موارد متعددی ضمن بیان احکام و دستورات شرعی ادعا دارد که آنها را در عالم مکاشفه از رسول خدا(ص) دریافت نموده است. مرحوم سید محمد حسین ... [ +++ ]
ایجاد در یکشنبه, 16 تیر 1392 / سرآب عرفان
Tags: مکاشفه عرفان و تصوف, صوفیه, تذکرة الأولیاء عطار نیشابوری, نفحات الانس, ابن عربی, فتوحات, کشف و شهود, حضرت عیسی, احکام شرعی
مکاشفه از مهمترین مباحث عرفان و تصوف است از مهمترین مباحث عرفان و تصوف مکاشفه است. صوفیه ادعا دارد که سالک الی الله که با حصر نفس و ریاضات سخت در این راه با راهنمایی های پیر قدم نهاده در اواخر این مسیر ... [ +++ ]
ایجاد در یکشنبه, 16 تیر 1392 / سرآب عرفان
Tags: تستر, آثار ابن عربی, فصوص الحکم, فتوحات مکیه, مفاتیح خزائن جود, ابلیس
سهل بن عبد الله تستری ابن عربی در آثارش از این صوفی با عناوین با شکوه «عالمنا» و «امامنا» تجلیل می کند و به مناسبت هایی با نظر موافق به ذکر نام و شرح عقایدش می پردازد. از جمله در فصوص الحکم در فصّ اسحاقی، ... [ +++ ]
ایجاد در شنبه, 15 تیر 1392 / بایزید بسطامی
Tags: مشایخ صوفیه, ابن عربی, فتوحات, بایزید بسطامی, المنهج السدید فی ترتیب أحوال الإمام البسطامی أبی یزید, بیت الأبرار
 مشایخ بزرگ صوفیه در آثار ابن عربی ابن عربی در آثار خود به ویژه کتاب فتوحات مکیه بسیاری از بزرگان و سران صوفیه پیش از خود را نام برده و از آنها ستایش نموده است و در بسیاری از موارد به نقل و شرح عقاید آنان ... [ +++ ]
ایجاد در شنبه, 15 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: سید جلال الدین آشتیانی, ابن عربی, شیعه ستیز, صدر الدین قونوی, مداخل الشیطان فی نفوس العالم, فتوحات, شیخ اعظم, بازرگان حدیث
ابن عربی وشیعه ستیزی مرحوم استاد سید جلال الدین آشتیانی که از مدافعان و شارحان آثار ابن عربی است به وی به خاطر این سخن به شدت انتقاد می کند و ابن عربی را شخصی ساده لوح و شیعه ستیز معرفی می کند. ایشان ... [ +++ ]
ایجاد در پنج شنبه, 06 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: گرفتن علوم مستقیم از خدا, ادعاابن عربی, عقاید صوفیه, اساتید ابن عربی, ابو مدین غوث تلمسانی, فتوحات, نقددیدگاه ابن عربی, توهمات ذهنی ابن عربی
 گرفتن علوم مستقیم از خدا ابن عربی ادعا دارد  که بسیاری از علوم را در شهودات خویش مستقیماً از خدا دریافت نموده است. مشهورترین و عظیم ترین کتاب وی فتوحات مکیه می باشد که مدعی است با الهام الهی آن را نگارش ... [ +++ ]
ایجاد در پنج شنبه, 06 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: قطب در دیدگاه ابن عربی, صوفیه, اقطاب, فتوحات مکیه, خلفای باطنی وظاهری, قطب مطلق و نسبی, اقطاب اصطلاحی, محی الدین, ملا محسن فیض کاشانی
 قطب در دیدگاه ابن عربی اولین کسی که واژه قطب را در تصوف به معنای اصطلاحی آن مطرح نمود ابن عربی می باشد. قطب در دیدگاه صوفیه انسان کامل و ولی خداست که در هر زمان فقط یکی وجود دارد که برخی از آنان علاوه ... [ +++ ]
ایجاد در چهارشنبه, 05 تیر 1392 / ابن عربی
Tags: فحاشی به پیروان خاندان عصمت و طهارت, ابن عربی, فتوحات مکیه, محاضرة الأبرار و مسامرة الأخیار, ابن عربی واولیای شیطان, رجبیون
 فحاشی به پیروان خاندان  عصمت و طهارت (علیهم السلام) ابن عربی به خاطر علاقه فراوانی که به ابوبکر و عمر دارد به پیروان خاندان طهارت(علیهم السلام) که آنان را غاصب و ظالم می دانند بیشترین فحاشی و توهین را ... [ +++ ]
ایجاد در چهارشنبه, 22 خرداد 1392 / ابن عربی
Tags: امام خمینی وابن عربی, گورباچف, عرفان اصطلاحی, عمر بن خطاب, فص داوودیه, صحیفه نور, شیعیان رافضی
 دیدگاه آیت الله خمینی در مورد ابن عربی این بخش را از این جهت به دیدگاه آیت الله خمینی اختصاص نمودیم تا ثابت نماییم آن گونه که برخی از طرفداران ابن عربی می پندارند مرحوم آیت الله خمینی جزو طرفداران و مدافعان ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 20 خرداد 1392 / ابن عربی
Tags: شیطان, جن, محبت ابن عربی به ابوبکر و عمر, انحرافات شیعه, فتوحات, شیطان وشاگرد, ابن عربی وشیعه دوازده امامی
دیدگاه ابن عربی درباره شیعیان  از آنجا که ابن عربی محبت فراوانی نسبت به ابوبکر و عمر دارد و آن دو را خلفای بر حق رسول خدا(ص) می داند، بیشترین فحاشی و تهمت را نثار شیعیان – که آن دو خلیفه را غاصب و ستمگر ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 06 خرداد 1392 / ابن عربی
Tags: دیدگاه ابن عربی درباره پدر حضرت علی(ع), حضرت ابو طالب, ابن ابی الحدید معتزلی, ابن عربی, خاندان اموی و عباسی
 دیدگاه ابن عربی درباره پدر حضرت علی(ع) درباره شخصیت بالای ابو طالب پدر امیرالمؤمنین علی(ع) همین بس که وی چهل و دو سال تمام پیامبر(ص) را یاری نمود و خصوصاً در ده سال آخر زندگانی خود که مصادف با بعثت و ... [ +++ ]
ایجاد در دوشنبه, 06 خرداد 1392 / ابن عربی
Tags: دلائل عدم تشیع ابن عربی, فیض کاشانی, کلمات مکنونه, الهی قمشه ای, متوکل عباسی, دکتر محسن جهانگیری, عصمت عمر, فتوحات مکیه, خلافت باطنی, مرحوم حاج میرزا حسین نوری, علامه طباطبایی, سید محمد حسین حسینی ...
 برخی از طرفدارانش برای اثبات تشیع ابن عربی این کلام را می آورند که وی در کتاب فتوحات مکیه گفته است: «اقرب الناس الیه علی بن أبی طالب امام العالم و سرّ الأنبیاء أجمعین» یعنی نزدیک ترین کس به محمد(ص) علی ... [ +++ ]
صفحه1 از3